maanantai 26. toukokuuta 2014

Kasvimaa kätevästi laatikossa


Jep, oon tässä jo useamman viikon ajan puuhastellut mun hienon kasvatuslaatikon, jonka isä teki mulle ja mun mini kasvihuoneen kanssa. Oon siis kylvänyt, joko suoraan kasvupaikalle tai sitten esikasvattanut erilaisia kasveja kuten suippopaprikaa Capsicum, papuja Phaseolus, herneitä Pisum, kesäkurpitsaa ja jättiläiskurpitsa Cucurbita, tilliä Anethum, persiljaa Petroselinum, salaattia Lactuca ja rucolaa eli sinappikaali Eruca.

Lisäksi kylvin vielä ihan tohon viljelylaatikon päähän sekoituksen erilaisia kukkivia kasveja (eri värejä ruiskaunokkia Centaurea ja kerrottua kehäkukkaa Calendula) niin on sitten kivan näköinen toi laatikko kun on jotain kukkivaakin. 

Istutin vielä edellis vuodesta talvehtineet amppelimansikan (Fragaria) rönsyt samaan laatikkoon saavat siinä sitten kasvaa, toisessa näkyikin jo nuppuja :) Pitäisi vielä kyllä käydä hakemassa lisää mansikan taimia, jotta saataisiin vähän enemmän satoa, kuin pari hassua marjaa.

Täyttyykin tässä kesän edetessä raportoida ja tallentaa blogiin näidän tyyppien kasvua :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ja kipinkapin kommettia tulemaan :D