tiistai 10. kesäkuuta 2014

Uurnakoristekurssi

Uurnakoristeet

Nämä uurnakoristeet mä esivalmistelin koulussa päivällä

Eilen koulussa esivalmisteltiin opettajan illalla olevaa uurnakoristekurssia. Saatiin siis tehdä uurnakoristeille pohjia valmiiksi, pujotella lei-tekniikalla hyppiksen marjoja ja pk kryssaa, sekä päällystää uurnankantolevyjä. Olin myös illalla kurssilla ja luulen, että se oli erittäin antoisa kaikille osallistujille.

Tässä yläpuolella onkin ne kaks uurnakoristetta johon mä osallistuin, eli toisessa on pk kryssaa pujoteltuna puolalankaan kokojärjestyksessä suurimmasta, kohti pienempää. Kuusikulmion malliseen uurnaan tehtiin pohja koristeelle paperimassakankaasta nitomalla.

pari mun suosikkia
Toi oikeen puolimainen koriste on mun suosikki, noista kaikista kurssilla olleista koristeista, mutta hienoin uurna kursseilla nähdyistä oli kyllä ehdottomasti toi alla oleva ROCK-uurna! :D

Tää on SHT:n suht uus 'Diamant' sarjaan kuuluva uurna.

Tää on ihan sairaan hieno sen takia, että se on niin erilainen kuin mikään noista muista uurnista. Ja tässä uurnassa on oikeesti mietitty kaikki loppuun asti, esim. noi kantonarut on tärkeä osa tota uurnan ulkonäköä, ne ei vaan tule jostain oudosta paikkaa uurnan sisältä, vaan niiden paikkaa on oikeesti mietitty. Ja tästä uurnasta oli musta ja valkoinen vaihto ehto kanssa. Mä tykkään ite eniten siitä valkoisesta. Sen kuvan voi kattoa täältä.

Uurnankantolevyt


 Alunperin näitä uurnankantolevyjä piti olla kolme, mutta se levy joka oli päällystetty gerberan terälehdillä ja spray-liimalla alkoi vetää ruskeaksi (ja se oli just se minkä mä tein), joten sitä ei voinutkaan sitten käyttää, mutta tällästä sattuu. Mutta onneks nää kaks onnistu.

Ylemässä kuvassa on ideana se, että uurna onkin asetelman sisällä. Tähän työhön voisi vielä yhdistää muistopöydän valokuvankin. Alemmassa kuvassa onkin sitten päällystetty ihan tavallinen puulevy krysaanteemeilla ja uurnalle on jätetty sitten siihen keskelle tila kiva, tämäkin idea.

Ristomatti Ratian suunnitteleman 'Kaiho' malliston uurna,
 ja kaksi eri koristelu vaihtoehtoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ja kipinkapin kommettia tulemaan :D